Informujemy, że na mocy decyzji Rektora został uchwalony nowy Regulamin świadczeń dla studentów WWSIS we Wrocławiu. Zachęcamy do zapoznania się z jego treścią – dokument można znaleźć na platformie.
Jednocześnie przekazujemy zawarty w Regulaminie komunikat dotyczący ochrony danych osobowych.
- W związku z wymogami wynikającymi z art. 13 oraz 14 Rozporządzenia RODO, WWSIS jako administrator danych osobowych zobowiązany jest spełnić wobec osób, których dane przetwarza, obowiązek informacyjny.
- WWSIS przetwarza dane osobowe studentów oraz członków ich rodzin zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, niniejszym regulaminem, innymi przepisami wewnętrznymi obowiązującymi w WWSIS oraz ustawami szczególnymi.
- Dane osobowe studentów składających wniosek o stypendium / zapomogę oraz członków ich rodzin, przetwarzane będą jedynie w celu i zakresie niezbędnym do rozparzenia i realizacji wniosków o przyznanie świadczeń.
- W celu rozpatrzenia wniosku o przyznanie świadczenia niezbędne jest podanie przez studenta danych osobowych wraz z informacjami obrazującymi w sposób wyczerpujący jego sytuacją materialną na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. b Rozporządzenia RODO w związku z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych, ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz aktów prawnych wykonawczych do wymienionych ustaw.
- Każdy członek Komisji Stypendialnej rozpatrującej wnioski zobowiązany jest posiadać aktualne upoważnienie do przetwarzania danych osobowych wydane przez władzę WWSIS.
- Student składający wniosek oświadcza, że zapoznał się z poniższą klauzulą informacyjną:
- Administratorem Pani/Pana danych jest Wrocławska Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej we Wrocławiu, ul. ks. M. Lutra 4, 54-239 Wrocław, tel.: 71 799-19-37, e-mail: dziekanat@horyzont.eu (dalej: „Uczelnia” lub „Administrator”) reprezentowana przez Rektora.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych w osobie: Rafał Wielgus, kontakt e- mail: iod@bhpex.pl, tel.: 68 411 40 00.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu rozpatrzenia i realizacji wniosku o przyznanie świadczenia określonego rodzaju, wskazanego w treści wypełnianych przez Pana/Panią wniosków i treści Regulaminu świadczeń dla studentów. Ponadto Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w na podstawie obowiązujących przepisów prawa w związku m.in z: archiwizacją czy w celu ewentualnego dochodzenia roszczeń.
- Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak w przypadku odmowy nie będzie możliwe rozpatrzenie Pan/Pani wniosku i wypłata świadczenia.
- Okres przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest uzależniony od celu, w jakim dane są przetwarzane i związane jest z okresem: na jaki została udzielona zgoda, wypłaty świadczenia, studiów, a w części objętej obowiązkiem archiwizacji czasem wynikającym z przepisów rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów, niezbędnym do ochrony interesów Uczelni, to znaczy okresem przedawnienia roszczeń przysługujących Administratorowi.
- Podstawą prawną przetwarzania Pana/Pani danych są:
- 6 ust. 1 lit. a RODO – na podstawie wyrażonej zgody na przetwarzanie przez Uczelnię danych zawartych w treści wniosku i załączonych dokumentach,
- 6 ust. 1 lit. c RODO – konieczność wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Uczelni,
- 6 ust. 1 lit. f RODO – konieczność wynikająca z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Uczelnię,
- 9 ust. 2 lit. b RODO – konieczność wypełniania obowiązków w przypadku podania danych szczególnej kategorii,
- 9 ust. 2 lit. a RODO – wyraźna zgoda na przetwarzanie danych szczególnej kategorii, wyrażona przez osobę, której dane dotyczą.
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być tylko podmioty uprawnione do odbioru tych danych, w uzasadnionych przypadkach i na podstawie odpowiednich przepisów prawa. Takimi podmiotami są w szczególności:
- Upoważnieni pracownicy Administratora w szczególności: członkowie Komisji Stypendialnej,
- Organy publiczne i urzędy państwowe lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa,
- Jednostki w związku ze zleconymi przez Administratora działaniami realizowanymi w imieniu Uczelni.
- Pani/Pana dane pozyskiwane są od osoby składającej wniosek. Jest ona źródłem danych zarówno swoich jak i członków swojej rodziny.
- Mają Państwo prawo do żądania od Administratora dostępu do danych, ich sprostowania, wycofania zgody na przetwarzanie, wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Uwaga:
- prawo do cofnięcia zgody przysługuje w każdym czasie, przy czym cofnięcie zgody wywołuje skutki prawne od momentu jego złożenia i będzie pozostawało bez wpływu na przetwarzanie Państwa danych osobowych dla celów związanych z rozpatrzeniem i realizacją wniosku złożonego na podstawie Regulaminu świadczeń dla studentów przed złożeniem oświadczenia o cofnięciu zgody.
- Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
- Student składający wniosek, oświadcza, że przedstawi założenia wynikające z treści powyższej klauzuli informacyjnej (której treść znajduje się także na stronie internetowej WWSIS w zakładce Stypendia i kredyty) członkom swojej rodziny, których dane osobowe były niezbędne przy wypełnianiu wniosku o stypendium czy zapomogę.