Studia są skierowane do osób, które pasjonują się tworzeniem gier komputerowych i chcą zdobyć umiejętności w zakresie programowania w języku C# oraz pracy z popularnymi silnikami gier, takimi jak Unity i Unreal Engine. Program nauczania obejmuje podstawy programowania, projektowanie gier, fizykę, grafikę komputerową oraz sztuczną inteligencję w kontekście gier. Studenci zapoznają się z tworzeniem interaktywnych środowisk 3D, skryptowaniem rozgrywki, optymalizowaniem wydajności gier oraz wdrażaniem gier na różne platformy. Kursy obejmują także pracę z narzędziami do tworzenia animacji, dźwięku i efektów wizualnych, przygotowując studentów do pracy w dynamicznie rozwijającej się branży gier komputerowych.
Koszt studiów: PROMOCJA! Rabat w styczniu: 3250zł
normalnie 3750zł za semestr
Opłatę można wnosić w dwóch ratach płatnych na początku każdego semestru.
1. Paradygmaty programowania (12 godzin)
Autorski przedmiot, na którym ekspert pokazuje w jaki sposób ewoluowały metody obliczeń automatycznych począwszy od starożytnych liczydeł a kończąc na współczesnych komputerach. Pokazany zostanie rozwój języków programowania, różnice pomiędzy nimi i elementy wspólne. Omówione zostaną zarówno najpopularniejsze współczesne technologie jak i niszowe języki będące istotnymi kamieniami milowymi w rozwoju technologii Programistycznych.
2. Podstawy programowania w języku C++ (32h)
- Zmienne, obliczenia i funkcjonalność
- Decyzje i pętle
- Obsługa pamięci
- Budowa programu
- Tworzenie struktur danych przy użyciu klas
- Dziedziczenie
- Tworzenie bibliotek podłączanych statycznie i dynamicznie
- Współpraca aplikacji z bazami danych
3. C# I (L 32h)
- Typy danych, operatory, kolekcje danych
- Instrukcje warunkowe i pętle
- Funkcje i struktury programu: deklaracje i parametry funkcji, rekurencja, struktura blokowa, zakres i zasięg zmiennych i funkcji
- Klasy i interfejsy
- Połączenie z bazą danych SQL
- Komunikacja z web API
- Praca na plikach
- Tworzenie i korzystanie z paczek nuget
- Wstrzykiwanie zależności
4. Unity I (L 16h)
- Wprowadzenie do Unity
- Co to jest Unity?
- Instalacja Unity Hub i edytora Unity.
- Tworzenie pierwszego projektu.
- Interfejs użytkownika Unity (Omówienie elementów UI: Hierarchy, Scene,
- Game, Inspector, Project, Console).
- Podstawowe skróty klawiaturowe.
- Tworzenie sceny
- Tworzenie i zarządzanie obiektami (GameObjects).
- Komponenty w Unity (Transform, Renderer, Collider itp.).
- Tworzenie prostych modeli w Unity (Primitive Objects: Cube, Sphere, Plane).
- Importowanie zewnętrznych zasobów (Modele, tekstury, dźwięki).
- Materiały i oświetlenie
- Tworzenie materiałów (Shader, Textures, Materials).
- Typy oświetlenia (Directional, Point, Spot Lights).
- Cienie i refleksy.
- Ustawienia oświetlenia globalnego (Global Illumination).
- Fizyka w Unity
- Systemy fizyki (RigidBody, Collider).
- Grawitacja i siły.
5. Unreal Engine I (L 16h)
- Wprowadzenie do Unreal Engine
- Co to jest Unreal Engine? (Historia i zastosowanie) Instalacja Unreal Engine za pomocą Epic Games Launcher.
- Tworzenie pierwszego projektu.
- Interfejs użytkownika (Viewport, Outliner, Content Browser, Details Panel).
- Typy projektów (gra, aplikacja architektoniczna, VR itp.).
- Tworzenie sceny i obiektów
- Tworzenie i zarządzanie obiektami (Actors, Static Meshes).
- Importowanie zewnętrznych zasobów (Modele, tekstury, dźwięki).
- Tworzenie i modyfikacja poziomów (Levels).
- Używanie Blueprintów – wprowadzenie do programowania wizualnego.
- Ustawienia kamery i punktu widzenia.
- Materiały i oświetlenie
- Tworzenie materiałów (Material Editor).
- Wprowadzenie do shaderów.
- Oświetlenie statyczne i dynamiczne (Light Types: Point, Directional, Spot, Sky Light).
- System Global Illumination (Lumen).
- Tworzenie refleksów, cieni i efektów post-processingu.
6. Programowanie Gier Komputerowych (W 16h)
- Historia gier komputerowych.
- Główne platformy do tworzenia gier (PC, konsole, mobilne).
- Gatunki gier (RPG, FPS, RTS, gry logiczne, symulacje itp.).
- Przegląd popularnych silników gier (Unity, Unreal Engine, Godot).
- Rola programisty w zespole tworzącym grę.
7. Unity II (lab) (28h)
- Ruch i animacje
- Tworzenie i zarządzanie animacjami (2D i 3D).
- Stany animacji i przejścia.
- Interfejs użytkownika (UI)
- Podstawy systemu UI w Unity (Canvas, Text, Button, Image).
- Tworzenie i obsługa interaktywnych elementów (Przyciski, suwaki, pola tekstowe).
- Przypisywanie funkcji do elementów UI.
- Tworzenie HUD (Head-up Display) i interfejsów menu.
- Dźwięk i muzyka
- Wprowadzenie do systemu audio w Unity.
- Dodawanie efektów dźwiękowych (AudioSource, AudioClip).
- Zarządzanie muzyką w tle.
- Reakcje dźwiękowe na zdarzenia w grze.
8. Unreal Engine II (L 28h)
- System fizyki
- Podstawy fizyki w Unreal Engine (PhysX, Chaos).
- Tworzenie interaktywnych obiektów z RigidBody.
- Kolizje i interakcje między obiektami (Collision, Hit Events).
- Symulacja zniszczeń (Destruction System).
- Podstawy programowania – Blueprinty
- Wprowadzenie do systemu Blueprint.
- Tworzenie i przypisywanie skryptów za pomocą Blueprintów.
- Tworzenie zmiennych, funkcji i eventów.
- Event Graph i przepływ logiki gry.
- Interakcje gracza z obiektami (Input, UI, interakcje).
9. Game AI (W 12h)
- Podstawy nawigacji AI (NavMesh).
- Tworzenie prostych wrogów/sojuszników sterowanych AI.
- Logika AI: patrolowanie, ściganie gracza, walka.
- Zastosowanie stanów AI (FSM – Finite State Machine).
10. Grafika Komputerowa/Programowanie grafiki komputerowej (W/L 16h)
- Modele grafiki 2D i 3D.
- Wprowadzenie do geometrii w grafice komputerowej (wierzchołki, krawędzie, polygony).
- Reprezentacja przestrzeni 3D (macierze, układy współrzędnych, wektory).
- Systemy rzutowania i kamera w grach.
- Shader’y, tekstury, oświetlenie i cienie.
- Silniki renderujące (DirectX, OpenGL, Vulkan).